2020-09-02 | Mur & Putsföretagen (f.d. SPEF) startar denna vecka en kampanj som lyfter fördelarna med murat och putsat byggande.
SPEF är bland annat känt för att årligen arrangera tävlingen Årets fasad i samband med Fasadforum. Nu vill Mur & Putsföretagen ta en större plats i debatten gällande fasadmaterial och lyfta alla de fördelar som murat och putsat har med fokus på ett långsiktigt hållbart och estetiskt byggande.
– Det är viktigt att marknaden har alla fakta i frågor som rör val av fasadmaterial och det är därför hög tid för Mur & Putsföretagen att föra sin talan, säger Per Hallgren, ordförande för branschföreningen.
I det arbetet är det viktigt med en tydlig avsändare och därför ligger namnbytet helt rätt i tiden.
– Det nya namnet är tydligt och leder tankarna till vad våra medlemsföretag arbetar med. Det känns fantastiskt bra, säger Johan Onno, VD på Mur & Putsföretagen.
Mur & Putsföretagen bildades 1966 för att samla mur- och putsentreprenörer. Sedan ett par år är även leverantörer och återförsäljare medlemmar. Föreningen är rikstäckande och representerar ett 90-tal medlemsföretag. Samtliga entreprenörer i Mur & Putsföretagen är också medlemmar i Byggföretagen.
Kampanjen består av tre korta filmer och två olika annonser som kommer att synas i magasin samt på sociala medier som Linkedin och Facebook. Se den första filmen här.
Se SEHED Tressons tidigare nyheter här.